Tomboy.reismee.nl

2013 voorbereiding en plannen maken

Het is nu woensdag 17 april en ik wil even laten weten dat het hier in Faro goed gaat met de Tomboy en Pukkie en mijzelf. Op 20 februari hier naar toe gevlogen met 20 kg ruimbagage en 10 kg cabine bagage en een pakket van 25 kg verzonden door George Kniest . Het eerste en zwaarste karwei was het kaal halen van het onderwaterschip. Ik had vorig jaar al in de gaten dat dit na 10 jaar nodig was. Het was een zwaar en vermoeiend werk. Het tweede grote karwei was het monteren van... jawel een elektrische ankerlier, een Lewmar pro 1000 G, een prachtig klein machientje!! Inmiddels uitgetest en in orde bevonden, met radiografische afstandbediening

Kort na aankomst raakte ik in gesprek met Hans van de Aeolus die mij vertelde dat juist een weekdaar voor een Putter was vertrokken. Dat bleek Ton en Anneke Verbraak te zijn. Zij hebben ook een site (http://www.lunde.nl/) ik heb ze gemaild en ik kreeg snel antwoord. Het tweede contact vanuit de Put,( hoewel ex Putters) waren Karel en Ineke Hartog. Zij zijn onderweg met een camper en kwamen even langs bij de werf van Bruce. De naam van hun schip was Snoopy 2.

Ook heb ik een leuk contact gehad met de opvarenden van de grote Tomboy. Een Hallberg Rassy 352. Hij is een volbloed Engelsman en zij een Belgische van geboorte maar helemaal ver Engelst. Chris en Frida zij zijn inmiddels ook vertrokken. Chris heeft een hydraulisch systeem gebouwd dat zal je niet zo vaak zien op zo\'n schip. Ik was verbaast toen ik in de machinekamer keek, een grote spaghetti van leidingen.

In het kort: de motor drijft direct een oliepomp aan de olie gaat door een koeler en kan de ankerlier aandrijven en ook een zware dynamo. Chris vertelde dat de ankerlier zo sterk is dat hij in Schotland toen het anker vast kwam te zitten aan een wrak, de neus van het schip een halve meter naar beneden trok en dat toen een gedeelte van het wrak naar de oppervlakte kwam en hij het anker kon bevrijden.

Nu even over de plannen, het schip gaat op 29 april te water, op 4 mei komt Thea (vriendin) aan boord. We varen in Oostelijke richting doen onder andere Ayamonte aan, El Rompido en Cadiz aan. Rustig in Oostelijke richting varend zullen we er voor zorgen dat we op uiterlijk 23 mei in La Linea liggen in de baai van Gibraltar. Op 25 mei komen Michel en Elles aan boord (zoon en dochter). Het aantal opvarenden is dan 4 mensen en een hond. Helaas blijft op 28 mei alleen de kapitein en zijn hondje aan boord want de anderen verlaten het schip richting Sevilla om daar het vliegtuig naar Nederland te nemen.

Ondanks enige negatieve verhalen wil ik toch richting Balearen varen. Als het me daar niet bevalt ben ik zo weer terug in de Algarve.

Tot de volgende keer maar dan een vaar verslag!!!

Reacties

Reacties

René

Hai Hans,
Daar zaten we nu op te wachten, dat je weer eens een bericht schreef Mooie plannen heb je. Nu de juiste windrichting nog. Over de Balearen ken je onze mening en hoe dat bij ons gegaan is. Balearen zij niewt de Med. Probeer Mallorca te vermijden!!! We verheugen ons dat het goed met jullie gaat. We blijven in contact.
Groetjes René.

Paul en Michelle

OK, behouden vaart en tot horens.

Ton en Anneke Verbraak

Hallo Hans, Goed het bericht van je te lezen. Zoals je op onze website kunt lezen liggen wij nu in Alicanteben gaan wij over 2 weken weer naar Nederland. Te warm in de Med hopelijk goed in Nederland.

Johannes De Boer

Maakt u zich zorgen over uw relatie? Lord Bubuza hielp me mijn ex terug te winnen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail. com

Johannes De Boer

Mijn ontmoeting met Lord Bubuza heeft mijn leven veranderd. Enkele maanden geleden zei mijn vriend dat hij zich depressief voelt en dat hij een breuk nodig heeft. Ik was in de war en te gekwetst, maar ik weet niet wat er mis ging in onze relatie waardoor hij uit elkaar ging, ik huilde tegen een vriend en ze vertelde me hoe heer Bubuza haar relatie met zijn spreuk herstelde, dus stuurde een sms naar Heer Bubuza via: via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij reageerde en beloofde me te helpen, hij vertelde me dat mijn vriend bij me terug zal komen smekend op zijn knieën. Ik deed wat Lord Bubuza me vertelde en 16 uur later kwam mijn vriend thuis, huilend op zijn knieën en smeekte me om hem te vergeven. Hij voelt zich nu zo tot mij aangetrokken en mijn relatie is nu prachtig. Heeft u een relatieprobleem? Neem contact op met Lord Bubuza via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of e-mail:: lordbubuzamiraclework @ hotmail. com

Kelly Jarnigan

Ik heb mezelf beloofd dat ik zal getuigen over heer Bubuza omdat hij me heeft geholpen mijn ex terug te krijgen, mijn vriendin maakte het uit met mij, onze vrienden en ik probeerde haar te smeken, maar ze weigerde. Andere vrienden zeiden dat ik haar moest laten gaan, maar ik kon het niet, ik was gekwetst en ik had zin om zelfmoord te plegen. Ik ging depressief naar mijn werk toen een collega me vertelde hoe Lord Bubuza zijn scheiding annuleerde met zijn wonderbaarlijke spreuk, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396, ik vertelde hem mijn relatieproblemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering . Het was ongeveer 15 uur nadat ik deed wat Lord Bubuza had opgedragen en het was zo geweldig. Mijn ex-vriendin kwam huilend terug en smeekte me op haar knieën om haar te vergeven en haar rug te accepteren. Lord Bubuza is een God op aarde. Het doet pijn om diepbedroefd te zijn, neem voor hulp contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail. com

Ann Van Vugt

Lord Bubuza is een God op aarde. Hij kan elk probleem oplossen met zijn spreuk. Mijn vriend heeft het 1 jaar geleden uitgemaakt en we stopten met communiceren, ik miste hem maar hij weigerde me terug te accepteren nadat hij hem zo vaak had gesmeekt. Op een dag deed ik wat onderzoek naar relaties op Google toen ik talloze getuigenissen zag van mensen die getuigden over de wonderbaarlijke spreuk van Lord Bubuza. Ik heb nooit in betovering geloofd, maar ik was diepbedroefd, dus ik nam contact met hem op via WhatsApp: +1505569 0396, ik vertelde hem mijn problemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering. Ik volgde zijn instructies en het was een schok voor me, want 14 uur nadat Lord Bubuza zijn betovering had uitgesproken, belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om hem te vergeven. Hij kwam thuis en smeekte me op zijn knieën om hem terug te nemen. Lord Bubuza is een God op aarde die problemen met zijn betovering oplost. Zijn spreuk is avondmaal actief en 100% gegarandeerd. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Jantina van Buuren

My wife filed for a divorce because of my infidelity and I couldn't help but cry daily because I was about to lose my family, I begged my wife but she said her mind was made up. I was seeking help and my friend told me how Lord Bubuza restored his marriage with his spell so I immediately contacted Lord Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396. I told him my problem and he responded, I did just as Lord Bubuza told me and I'm very glad to let the world know that the divorce was cancelled and we are living happily. Lord Bubuza is a god on earth that solves problems with his spell, do you need help ?? is your partner cheating on you. Contact him via WhatsApp: +1 505 569 0396 or via e-mail: ( lordbubuzamiraclework @ hotmail . com )

Samira van Beelaert

Ik was het slachtoffer van een zeer gewelddadige relatie. Het kon mijn vriend niet schelen en hij zal me slaan voor een klein foutje dat ik maak. Ik werd de situatie beu, dus ik zocht hulp op internet en zag getuigenissen van mensen die heer Bubuza waardeerden voor het herenigen van hun relatie, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn probleem. Hij beloofde me dat hij me zou helpen met zijn betovering, ik deed wat hij me had opgedragen en mijn vriend kwam terug en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Eerst dacht ik dat hij zo grof zou zijn als vroeger, maar het is nu 2 jaar geleden dat Lord Bubuza ons herenigde met zijn betovering en we zijn nu gelukkig getrouwd. Lord Bubuza is echt en nu geloof ik dat hij als een God op aarde is om het gebroken huis te herenigen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Dayenne van leenders

My boyfriend was a cheat, we have a daughter together but he still won’t stop cheating. He came home one day and said it was over between us, He also said he was in love with someone else, I was confused and I ask for help from my friend. She told me how lord Bubuza restored her broken marriage after two years of divorce. I contacted Lord Bubuza for help via whatsapp: +1 505 569 0396 and he promised to help me too with his spell. I followed his instructions and everything happened within 12 to 16 hours just as Lord Bubuza promised me. My boyfriend came back crying and begging me to forgive him, I was surprised, everything happened within 15 hours after the spell was casted. Lord Bubuza is like a God on Earth because he is a problem solver. Contact lord Bubuza for any kind or help via whatsapp: +1 505 569 0396 or via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Motina Nojus

Mijn naam is Motina Nojus, ik woon en werk hier in het UK. Mijn leven is terug!!! Na 2 jaar gebroken huwelijk liet mijn man me achter met twee kinderen en mijn leven was verwoest. Ik had zin om er een einde aan te maken, ik pleegde bijna zelfmoord omdat hij ons met niets achterliet. Ik was al die tijd emotioneel down en het leven lijkt zinloos. Op een trouwe dag toen ik op internet aan het surfen was, kwam ik verschillende getuigenissen tegen over Dr Ilekhojie. Sommige mensen getuigden dat hij hun ex terugbracht, sommigen getuigden dat hij de baarmoeder herstelt en ziekten geneest met kruiden. Ik was meer geïnteresseerd in verzoening met mijn man, die Dr. Ilekhojie binnen 3 dagen mogelijk maakte. Nu is mijn man terug en sindsdien leven we gelukkig. Dank je. Hier laat ik zijn contactpersoon achter voor iedereen die hulp nodig heeft E-mail: gethelp05@gmail.com Whatsapp/Viber: +2348147400259

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!