Tomboy.reismee.nl

Benalmadena 2015

Het is nu zondag 14 juni 2015. We liggen in Benalmadena, het weer is nogal veranderlijk maar met de wind zit het wel goed. Gisteren voor de wind van Bajadilla gevaren 23 mijl in 4 uur en 20 min. Dat ging snel. Op dinsdag 9 juni vertrokken we op tijd vanuit Rota naar Barbate. De afstand is 42 mijl en we deden er ruim 12 uur over, ongeveer de helft op de motor. De wind voor de straat van Gibraltar was gunstig dus vertrokken we op woensdag om 07.00 uur en kwamen we om 14.15 aan in La Linea. De straat was vlak en de laatste mijlen konden we nog zeilen ook. Op donderdag naar de rots geweest en in Gibraltar boodschappen gedaan. Wil was heel opgetogen over het uitzicht vanaf de rots en de aapjes. Het lijkt wat beter te gaan met de haven Alcaidese. Er zijn meer vaste liggers dan de laatste keer. Op vrijdag vlogen we voor een flinke westen wind naar Bajadilla, dit is de buur gemeente van Marbella. We klokten nu en dan 7.6 SOG. Omdat er nog een stevige westen wind stond, zijn we gelijk op zaterdag naar Benemaldena gevaren, het grootzeil kon op de giek blijven en toch hadden we een mooi gemiddelde van 5 knopen. Morgen is het de bedoeling om vroeg te vertrekken voor, afhankelijk van de wind Caleta de Velez plm 23 mijl of marina Del Este 40 mijl.

henk van dijk

hi hans , ik ben ook op 14 juni vertrokken uit stellendam richting ijmuiden , vandaag door amsterdam , en nu liggen we in muiderzand , morgen naar hoorn en enkhuizen , daarna naar den helder , vanaf zaterdag richting orkneys en noorwegen om ergens rond 5 july weer terug te zijn in holland , waarna ik waarschijnlijk toch nog dit jaar richting mallorca vertrekken zal
groeten henk , escapade

Rien vd hoek

Hallo Hans.
Op deze manier zal je weinig last van aangroei krijgen denk ik. Dat log maakt overuren.

Theo

Fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo naar je zin hebben.Zo te zien neem je weer geen apie voor me mee.
Groetjes Theo en Tiny.