Tomboy.reismee.nl

Ayamonte 2015

Het is nu 10 August 2015, en we liggen in Ayamonte. Zojuist heb ik Bruce gebeld en onze vlucht naar huis geboekt. Het vaar seizoen zit er dan weer op. Op donderdag 30 juli vertrokken we vanuit Caleta de Velez voor de volgende tocht naar Benemaldena, dit zou een gedenkwaardige tocht worden. Er was wat tegen wind verwacht, echter deze groeide uit naar 7 bf. Enige uren kwamen we bijna niet vooruit, gelukkig was dit tijdelijk en kwamen we heelhuids in Benemaldena aan. De gemiddelde snelheid zegt genoeg, we deden over de 25 mijl 12,2 uur!! Via Badjadilla voeren we op zondag 2 aug naar La Linea. Hier tankten we 50 liter en voeren op maandag gelijk door naar Barbate zo ongeveer de helft gezeild. Van Barbate via Rota naar Magazon waar we gelukkig goed konden ankeren. Zo konden we die vervelende haven weer links laten liggen. Op vrijdag 7 aug voeren we naar de rivier de Guardiana waar we ankerden op onze vaste ankerstek. De wind was sterk toegenomen zodat ik dacht de buitenboordmotor nodig te hebben voor Pukkie. Gelukkig bleek dat niet nodig en kon ik gewoon roeien. Op zaterdag naar de haven van Ayamonte gevaren, en morgen door naar Faro waar we op woensdag de kant op gaan. We hebben dit jaar veel gevaren: 1550 mijl waarbij er plm 300 motor uren werden gemaakt. Met vriendelijke groet, Hans en Wil.