Tomboy.reismee.nl

Rota 2015

Het is nu zaterdag 6 juni 2015 en we liggen in Rota. Er is best het een en ander gebeurd maar met 32 graden achter de pc te gaan zitten is niet zo aanlokkelijk. Het weer zit even in een dip want er ligt een lagedrukgebied net ten zuiden van ons. Op vrijdag 29 mei voeren we van Alcoutim naar het zijriviertje de Rio Vascao, we zijn twee keer het riviertje op gevaren tot aan de dam en hebben inderdaad twee schildpadden gezien. Wil was heel erg onder de indruk van het riviertje en de natuur hier. Op maandag 1 juni voeren we terug naar de monding van de Guardiana waar we de nacht achter het anker door brachten. Het tij zat tegen springvloed aan en ik ankerde wat verder uit de oever, maar met laag water zaten we toch een half uur aan de grond. Op dinsdag 2 juni naar Ayamonte gevaren voor boodschappen en water te tanken. Op woensdag 3 juni voeren we naar Magazon, de helft van de afstand op de motor, ook nog leuk kunnen zeilen. We ankerden vlak na de haven voor het strand. Toen we op het strand liepen zagen we een politieboot naar de Tomboy varen, gelukkig gingen ze niet aan boord. Later op de avond kwamen ze terug en controleerden ze onze papieren. Ze waren uiterst vriendelijk. De eerste helft van de nacht was erg onrustig met golven en branding toen draaide de wind en lag de boot stil. Op donderdag 4 juni gingen we om 09.00 uur anker op en voeren we naar Chipiona, de laatste 4 mijl waren recht in de wind met flinke golven hier door deden we over de 32 mijl maar liefs 10 uur. Chipiona is leuk en we maakten een flinke wandeling. We vertrokken op 6 juni alweer voor een klein stukje naar Rota. Omdat er veel wind werd verwacht in de middag, gingen we vroeg weg (8 uur) en waren op tijd in Rota 11.30 uur. Hier kunnen we eventueel de ontwikkeling van het weer afwachten.

Elles

Mooie plaatjes. Zo kunnen we lekker meegenieten????veel plezier