Tomboy.reismee.nl

Alcoutim

we blijven even uit de zon. Zodoende heb ik even de tijd om een berichtje te schrijven. Op vrijdag 15 mei zijn we van Culatra naar Vilamoura gevaren. Het havengeld was heel laag, iets van 12€ dat viel niet tegen. Lekker een visje gegeten en op 17 mei door gevaren naar Portimao. Tot onze verrassing lag hier Gunnar met zijn Monsun voor anker en we hadden een leuk gesprek met hem. Vanuit Portimao Het is inmiddels 28 mei en we hebben zojuist vast gemaakt aan de steiger bij Alcoutim. Het is warm en is de invaart van de lagune van Alvor goed te plannen en precies twee uur na laag water voeren we op maandag 18 mei naar binnen. Alvor is iets bijzonders zeker voor iemand die daar nog niet geweest was. Op zaterdag 23 mei voeren we terug naar de lagune van Culatra, hier mee werd de afstand naar de Guardiana verkleind. Op maandag 25 mei voeren we even na hoogwater naar buiten en koersten we op de Guardiana af waarvan de laatste 10 mijl recht voor de aanwakkerende westen wind. We lieten het anker zakken en gingen de volgende ochtend 26 mei naar Ayamonte. Vanochtend om 08.10 voeren we weg de rivier op. Het is de bedoeling dat we morgen door varen naar het zij riviertje de Vascao, het zgn schildpadden riviertje. Het gaat prima tussen mij en Wil, ze weet ‘van wanten’.

elles

Wat een vervelend leven hebben jullie toch???????? ziet ER goes uit hoor!!

rien vd hoek

zeilen is afzien he? of vergis ik me.