Tomboy.reismee.nl

Gibraltar

Op woensdag 25 juni om 08.00 uur vertrokken uit Benalmadena. De koers was niet bezeild en we maakten een grote slag naar buiten. Na de knik in de kust, kon ik toch Marbella bezeilen. Na 13.00 uur nam de wind sterk toe en zeilden we met 6 knopen per uur de laatste mijlen. Ik wilde niet naar binnen zeilen omdat ik niet meer de situatie ter plaatse kon herinneren. Het was even hard werken op een stuiterend dek het grootzeil te bergen. In zo’n situatie denk ik altijd aan lazyjacks, misschien moet dat er toch maar een keer van komen. Aankomst in Marbella: 14.30. Log trip: 24 mijl motor: 2.9 uur. Op donderdag 26 mei kon ik niet eerder dan 09.00 uur vertrekken omdat alleen tijdens kantoor uren de formaliteiten konden worden vervuld. Om 09.05 voeren we weg. We zeilen met een prachtige constante wind en het leek erop dat La Linea gemakkelijk haalbaar zou zijn. Maar zoals zo dikwijls veranderde de omstandigheden na het middaguur sterk. Er kwam een deining doorzetten recht van voren en de wind werd erg vlagerig vanuit het westen. De snelheid liep terug naar 2.5 knoop. Ik had twee opties 1 uitwijken naar de haven Duquesa of voor het strand voor anker gaan. Ik koos voor het ankeren omdat ik de haven al gepasseerd was en omdat ik ankeren best wel leuk vind ( zeker met mijn nieuwe ankerlier) Ik ankerde in 5 meter water in een prachtige zandbodem. Pos 36*15.2’ N 5*17’3’W . Het achterland is een stuk prachtige natuur. Ik moest de bijboot opblazen en met Pukkie naar het strand roeien tegen de stevige westen wind in. Met het slapen weinig last van deining gehad. Op vrijdag 27 mei na Pukkie uitlaten en zwemmen,( het water was een stuk koeler dan ik gewend was) vertrokken met de bestemming van de vorige dag nl La Linea, haven Alcaidesa. Er stond maar heel weinig wind dus de voortgang werd hoofdzakelijk geleverd door de motor. Vertrek 10.20 Aankomst 13.45 afstand 15 mijl.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!