Tomboy.reismee.nl

Daaag Ibiza

Daag Ibiza

We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn om Ibiza te verlaten en richting Portugal te varen O.dat de wind op zondag 1 juni gunstig was besloten om daar maar gelijk gebruik van te maken. De wekker op 6 uur gezet. Pukkie uit ge laten en om 7.15 uur anker op gegaan. We deden de 53 mijl in 8.15 uur dit was een record voor de Tomboy deze oversteek deden we nog nooit zo snel. Op dinsdag 3 juni vertrokken we om 11.15 uur met als doel Moraira echter de wind en de deining namen sterk toe zodat we in cala El Pom voor anker gingen in een veilig hoekje vlak voor prachtige rotspartijen. De volgende dag de tocht naar Moraira voortgezet waar we voor het strand konden ankeren. Omdat de wind wat toe nam monteerde ik de Suzuki bb motor op de bijboot en we voeren toen naar het strand om wat te eten. Bij het restaurant met uitzicht op zee aten een visje. Mijn tong was zo groot dat zijn staart op het bord van Else terecht kwam. Het bier en de sangria pasten er goed bij. Op de terug weg naar de boot merkten we dat de deining en de wind weer verder waren toegenomen. Toen we om 23.00 naar kooi wilden rolde en stampte de boot zo erg dat slapen niet mogelijk zou zijn. De rode en groene havenlichten van Marina Eulalia lonkten naar ons. We gingen anker op en meerden af op en lege plaats aan de jetty. De havenmeester kwam op zijn fiets en maakte duidelijk dat we ons hadden moeten melden via de marifoon. Gelukkig sprak hij geen woord Engels dus werd het een kort gesprek. Hij was wel uiterst vriendelijk. Op donderdag 5 juni vertrokken we om 1100 uur uit Moraira marina en arriveerden we om 15.45 in Benidorm, hier gingen we voor anker tussen de waterscooters en flatgebouwen. Deze plek kende ik nog van vorig jaar. Op vrijdag 6 juni om 10.55 uur anker op gegaan en met een NW3 Bf met een rustig gangetje naar Alicante gezeild.