Tomboy.reismee.nl

Tomboy+Girl

Op25 mei met een taxi om 20.30 naar het vliegveld gereden om Else te verwelkomen die daar om 21.00 zou landen. Ik stond bij de uitgang te kijken of ik haar al kon ontdekken in de menigte, toen ik plotseling een hand omhoog zag gaan en daar liep ze met een hele grote rugzak op haar rug. Het duurde zeker nog 20 minuten voor ze naar buiten kwam. Het was een warm weerzien na twee maanden. Voor de aankomsthal stond een hele lange rij mensen op een taxi te wachten, gelukkig reden de taxi’s razend snel af en aan en waren we snel aan boord van de Tomboy. Op maandag 26 mei gelijk vertrokken uit Eulalia naar de cala Llonga. Op dinsdagmorgen kwam de wind uit het noorden en liepen er stevige golven de cala in en gingen we anker op en voeren we naar het eilandje Espalmador, waar we een mooie wandeling maakten naar het zout meertje. Helaas draaide de wind naar het westen en lagen we weer te klappen op de golven. Met de heersende wind kun je goed ankeren achter Formentera waar ik vorig jaar moest vluchten. Om 11.45 uur los gemaakt van de boei en koers gezet naar cala d’es Mares. Hier onder perfecte omstandigheden het anker om 14.10 laten zakken. De geschiedenis herhaalde zich want in de nacht draaide de wind naar het NW en danste de Tomboy op de golven en moesten we om 07.00 het anker lichten. We bleven recht in de wind varen, tot we zuid Ibiza bereikten en hier een beschermd oppertje vonden in cala Yondal. We zouden hier wel een paar dagen willen blijven maar de wind speelde weer parten want op vrijdag morgen 30 mei draaide de wind de cala in en moesten we weer verder. Om 10.35 anker op gegaan en recht in de wind op de motor de cala uit gevaren. Het laatste stukje was wel bezeild maar het was niet de moeite waard nu nog de zeilen te hijsen, na 2 uur motoren bereikten we cala d’Hort waar we ’s avonds met een overweldigend uitzicht een heerlijke vis maaltijd gebruikten in het restaurant.