Tomboy.reismee.nl

We drijven weer.

Op dinsdag 29 april begint voor de Tomboy en mij het Yacht seizoen!

De afspraak was dat de boot om acht uur in het water gehesen zou worden. Toen ik om even over achten de marinero’s uit hun kantine zag komen, de ene met een blik anti fouling en de andere met een schuurmachine, dacht ik dit klop niet.

De marinero die met de portaalkraan werkt vroeg ik of de Tomboy nog zou worden gehesen.

De beste man sprak misschien tien woorden Engels, maar het kwam er op neer dat er een lijst moest zijn en om negen uur zou er misschien wel iets gebeuren.

Toen om negen uur het havenkantoor open ging en Christina achter haar bureau zat ging ik naar binnen om mijn codekaart in te leveren. Toen ik aar vroeg om hoe laat de Tomboy te water zou gaan omdat acht uur blijkbar niet gelukt wat vloog ze het kantoor uit.

Even later kwam ze terug en verontschuldigde zich er was iets fout gegaan met de lijst. Om tien uur voer ik weg na afscheid te hebben genomen van David, hij zal me later weer op zoeken. Ik voer op de motor naar de overkant van de baai van Pollensa waar ik het anker liet zakken in de kleine cala en Gossalba. In de middag liep de wind naar het Oosten en werd het wat onconfortabel maar ’s avonds ging de wind liggen en konden we rustig slapen. Omdat de wind op woensdag ongeveer het zelfde zou zijn zocht ik een cala die beter was beschut en die vond ik op de kaart nl cala Es Calo. Deze cala ligt precies aan de overkant van de baai van Alcudia. Dus om 10.30 u anker op gegaan en op het gemak naar deze cala gevaren het zag er naar uit dat we zouden moeten kruisen maar dat viel mee.

Op het laatste stuk werd de koers toch nog bezeild. We vonden een prima beschutte plaats gedeeltelijk achter een betonnen piertje in 6 meter water en zandgrond. De natuur is werkelijk prachtig, tijdens onze middag wandeling kwamen we zomaar een kleine kudde berggeiten tegen.

Pukkie nieuwsgierig als ze is rende er op af, de leider van de groep maakte een paar dreigende bewegingen met zij kop en Puk sprong snel opzij. De rest van de kudden keek nauwelijks op en ze gingen rustig verder. Vandaag is het 1 mei en de komende nacht wordt dus ons tweede nachtje hier op deze prachtige plek. Morgen gaan we verder…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!