Tomboy.reismee.nl

start seizoen 2014

Haven Bonaire, 20 april 2014.

Op zondag 6 april vlogen Pukkie en ik met Transavia terug naar Mallorca. De vertrek tijd van het vliegtuig was 5.10 uur, dus heel vroeg uit de veren dit is wel een nadeel maar het voordeel is dat er bijna geen verkeer is op de weg. Michel (mijn zoon) offerde graag ruim 3 uur van zijn nachtrust op om mij ‘even’ weg te brengen. Als ruimbagage had ik een verhuisdoos met een gewicht van 16 kg vol met onderdelen. Vorig jaar werd ik door de beveiliging omgeroepen en moest ik mijn doos open maken voor controle, gelukkig ging het nu goed. Rond acht uur stapte ik wel gemoed in de taxi voor de rit naar noord Mallorca, reistijd plm 1 uur. Op de Tomboy bleek alles in orde, het was prachtig weer en kon ik alles open doen en de boot lekker laten luchten. Al snel komen de kennissen van vorig jaar langs om welkom te heten, dat is heel leuk. Bijvoorbeeld Zenja hij is geboren op de Riederlaan in Rotterdam zuid nog geen kilometer van mijn geboortehuis. Hij heeft een Servische vrouw en heeft in Servië een woning in de bergen hier in de haven Bonaire heeft hij een Rasmus. Ook Duco kwam langs dit is een Nederlander die in Australië woont hij werkt dikwijls vanuit zijn boot. Hij is ingenieur en verkeers vlieger, zijn boot staat stijf van de elektronische snufjes. Niet te vergeten die kleine vriendelijke Duitser Kurt, hij woont bijna het hele jaar hier. Als laatste kwam Henk van Dijk langs, een Putter van het eerste uur die al 17 jaar op Mallorca woont. Mijn vriend David Sykes zou eerst op de zelfde dag arriveren als ik maar dat ging niet door vanwege een probleem met zijn ogen ik hoorde gisteren dat de behandeling is aangeslagen en dat hij op 22 april aankomt. Ik ga morgen naar het havenkantoor om een afspraak te maken voor het te waterlaten van de Tomboy en ik denk aan 29 april. Een vaarplan is er nog niet, het enige dat echt vast ligt is dat ik op 25 mei in Eulalia aanmeer om mijn vriendin Else aan boord te verwelkomen, zei is een watersport vrouw met o.a. mijlen rond de Griekse eilanden en Denemarken. Ik wil alleen nog maar kwijt dat ze de achternaam draagt van een zeer beroemde Nederlandse zeeheld. Ik kijk uit naar 25 mei, na de tewaterlating ga ik Mallorca verkennen en dan steek ik over naar Ibiza voor het rendez-vous. Voor geïnteresseerden een ligplaats hier in de haven van Bonaire voor een jaar kost 3897€ afmeting 10x3.25. Tot de volgende keer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!