Tomboy.reismee.nl

rondje Ibiza

Het is vandaag woensdag 24 juli 2013 en we liggen weer voor het strandje van Espalmador. Op zaterdag 13 juli verlieten we deze plaats om een rondje Ibiza te doen. De eerste cala die we aandeden was cala d’Hort een afstand van maar 13 mijl . We lieten het anker vallen in 6 meter water, en hadden een prima plaats gevonden. Volgens de gids Islas Baleares van Graham Hutt zou er een opgraving zijn een klein stukje land inwaarts van Romeinse en Cartageense overblijfselen. We beklommen de steile heuvel en hadden een prachtig uitzicht over de cala maar toen werd het te heet om verder landinwaarts te lopen en zijn we terug gegaan naar de boot. Na drie nachten trokken we verder naar de volgende cala en dit was cala Salada. Ook hier weer een prachtige plaats gevonden om het anker te laten zakken, dat wil dus zeggen niet te diep water en niet te ver van het strand. Er is hier ruimte in overvloed zodat ondanks het hoog seizoen, er altijd plaats is .Op vrijdag 19 juli vertrokken we naar cala Portinax er stond helemaal geen wind dus had ik de zeilenhuiken laten zitten immers op donderdag stond er ook geen wind. Daar kreeg ik even later spijt van want een uur na het vertrek begon het flink te waaien en de wind was recht op kop. Te laat om nu nog de genuahuik eraf te halen want dan moet ik op de preekstoel klimmen om de schoot aan te slaan. Dus op de motor klappend en bonkend de laatste 10 mijl afgelegd. In Portinax kon ik volop boodschappen doen er zijn daar diverse supermarkten. Ook een leuk restaurantje gevonden. Pukkie en ik maakten een prachtige bos wandeling waarbij de weg wel stijl was maar toch nog redelijk te doen. Onderweg zagen we een soort prehistorisch onderkomen tenminste dat is wat ik er van maakte. De drinkwatertank van de Tomboy begon leeg te raken, dus moesten we een haven op zoeken . De haven van Eulalia werd ons volgende doel. Op maandag 22 juli om 9.25 u vertrokken uit Portinax, aankomst in Eulalia 16.00 uur. We hadden een prachtige zeiltocht. De havenmeesteres vertelde me dat er geen plaats van 10 m beschikbaar was en dat ik allen een plaats van 11 m kon krijgen. Kosten: 109€. Ik had best nog wat langer in de haven willen blijven maar met deze prijs laat je dat wel uit je hoofd. Dus de andere dag om 11 uur vertrokken met een volle brandstof en water tank. Het doel was onze favorite stek Espalmador. Zojuist afscheid genomen van Kurt een Duitser die zijn boot all 11jaar op Mallorca heeft liggen. We hadden gisteren samen een biertje gedronken op zijn boot en vanochtend koffie op de Tomboy, het was gezellig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!