Tomboy.reismee.nl

Torrevieja en Alicante

Cartegena is een stad met geschiedenis, vooral het “Roman Theatre” gebouwd in de eerste eeuw is een absolute topper. Dus ben je in de buurt ga er kijken!! Het weerbericht gaf voor de komende week oost tot noordoosten wind dus even wachten op een bezeilde tocht zat er niet in. Besloten om op dinsdag 25 juni om 07.00 uur te vertrekken. Het kostte de halve dag om kruisend tegen een flinke deining naar de punt van Cabo de Palos te zeilen de afstand is 15 mijl en wij deden er 25 mijl over. Na de kaap gerond te hebben was Torrevieja bezeild en werd het toch nog leuk. Tenue voor de dag: korte broek, T shirt en zonnehoed. Torrevieja zelf ligt er toch een beetje mistroostig bij, veel lege plaatsen in de haven en onhandige betonnen steigers, dit ondanks de luxe op het havenhoofd. Op donderdag 27 juni om 9.25 uur vertrokken uit Torrevieja met als bestemming Alicante Ook nu moest er een kaap gerond worden, de wind was wat minder en iets gunstiger, we voeren ongeveer haaks uit de kust en dan zo scherp mogelijk langs de kust omhoog. Tussen de eilanden Tabarca en de Cabo de Santa Pola door en toen bezeild naar Alicante. Dit is een echt toeristen centrum met veel hotels heel veel restaurants en druk verkeer en stamp volle stranden. De haven prijzen gaan ook steeds verder omhoog hier betaalde ik 34.53€ per nacht. Dit is inclusief water, elektra, een plattegrond van de stad en een lieve glimlach van de receptioniste. Voor deze tocht noteerde ik in het logboek: afstand plm 25 mijl, gevaren 34 mijl. vertrek: 9.25 aankomst: 17.00 motor plm 1 uur.