Montril en Almerimar

Almerimar was het volgende doel echter de afstand was voor het mooi te groot om in een keer te varen. Dus gekozen voor een tussen stop in Montril. We deden de 51 mijl in ruim 10 uur. Montril bleek een industrie haven met in de uiterste hoek een jachtclub. Toen we arriveerden werd er vlak naast de jachthaven een schip geladen met een wit poeder en dat stoof alle kanten heen. Ik nam me voor om de volgende morgen vroeg te vertrekken. De wekker op zeven uur gezet en op dinsdag 11 juni om 8.30 vertrokken. Ik baalde behoorlijk want de hele boot was bedekt met een laagje wil poeder. Dit poeder was waarschijnlijk een kustmest of een grondstof hiervoor. Voor vertrek de boot maar even afgespoeld. We hadden heel licht weer en de hele reis moest de motor in bedrijf blijven. Onderweg nog een paar uur de paravaan uit gehad maar geen vis had er zin in om zich op te offeren. We werden prima ontvangen in Almerimar, een mooie haven met een prachtig uitzicht op de bergen, waarvan de hoogste toppen met sneeuw bedekt zijn.