Tomboy.reismee.nl

Rota

Het is nu woensdag 29 mei 2013, gisteren vertrokken alle opvarenden, terug naar Nederland. Dus ik ben weer single op de scheepshond Pukkie na. Na tien dagen Rota wil ik wel weer verder. Wij kozen Rota om de familie te ontvangen en dat is goed uit gepakt. Met aan weerszijde van de haven een mooi strand, aan de overkant van de baai Cadiz en Jerez de la Frontera vlak in de buurt. Deze plaatsen hebben we bezocht. Heel in het kort: Rota heeft een leuke oude kern met veel terrasjes, Jerez heeft een mooi oud centrum met dure winkels en Cadiz is gezellig met veel monumenten. We aten daar een lunch met gegrilde tong in een zonnig straatje, dat was werkelijk geweldig. Antonio onze ober deed zijn uiterste best ons het naar de zin te maken. De kathedraal aldaar is uitzonderlijk mooi en goed onderhouden, althans de buitenkant, binnen zijn er netten gespannen om het loslatende stucwerk op te vangen.

Vandaag had ik een rust- en opruimdag ingelast en dat was maar goed ook want de wind was veel sterker dan voorspeld. De verwachting was 4/5 maar vanmiddag hadden we ruim 6 met uitschieters. Dat is geen wind om een onbekend stuk vaarwater op te gaan. Hopelijk is het morgen beter. Barbate is de bestemming met 35 mijl een mooi stukje varen, niet te lang en ook niet te kort.

Rien vd Hoek

Hoi Hans;
Schitterend weer zo te zien. De naam Frotera? Ik zou er trek in krijgen of liggen die vaten daar voor de sier op dat plein? (Geintje)
De foto's zijn echt mooi.
Altijd weer even wennen aan alleen zijn. We hopen voor jou, dat het van korte duur is. Gr Jannie en Rien.