Tomboy.reismee.nl

Einde verhaal 2012

Op 12 september voer ik van Culatra naar Faro en werd de Tomboy op de kant gezet.

Na het vertrek van Thea op 31 augustus had ik nog 11 dagen voor mijn afspraak met Bruce, de eigenaar van de werf te Faro.
Het plan was om nog wat in Oostelijke richting te varen en daarna naar Faro te gaan.

De wind besliste echter anders, op 1 september uit Vilamoura vertrokken met Oosten wind.

Om 11 uur vetrokken, we moeten om 16.00 uur binnen zijn want het was springvloed en dan moet je geen stroom tegen hebben tussen de pieren bij Culatra, want dat zou de eerste stop zijn.

Al kruisend en hopend dat de wind zou draaien, zodat het doel bezeild zou worden maakten we ruime slagen.

Om 14.00 uur met nog 8 mijl te gaan hadden we nog maar twee uur over.

Op de motor recht tegen de wind in dan maar en met 4 mijl vaart over de grond waren we precies om 16.00 uur binnen. Afstand: 19 mijl, gevaren: 23 mijl

De wind bleef de rest van de week Oostelijk dus zijn we maar blijven liggen voor Culatra en hier de tijd vol gemaakt tot het vertrek naar Faro.

Ik vlieg op 18 september terug naar Nederland, na 7 maanden op de boot wil ik weer eens in een huis wonen en er is natuurlijk nog een andere reden waarom ik naar Nederland ga.

Thea en ik willen elkaar in huiselijke omstandigheden mee maken.

Dus voor dit jaar zit het er op, ik heb erg genoten en vond het leuk hier verslag van te doen aan jullie.

Allemaal bedankt en hopelijk tot ziens.

Hans en Pukkie.

Reacties

Reacties

john l. van der have

Hoi Hans, alweer een vaarseizoen voorbij, de tijd vliegt en wij met hem. Leuk dat je weer naar Nederland komt met Pukkie. Hier is het zomerse weer inmiddels omgeslagen naar fris en af en toe miezerregen. Toen ik die foto zag van de Hallberg Rassy 352 dacht ik eerst, dat je een ander schip had gekocht! Nog succes toegewenst met het op de kant gaan en een goede reis naar Nederland toegewenst voor jouw en Pukkie.

Groeten,
John & Gerda.

Rien vd hoek

Hallo Hans.
Jij vond het leuk om ons op de hoogte te houden van je belevenissen, nou wij vonden en vinden het leuk om door jou op de hoogte gehouden te worden. Wij wensen jullie heel veel succes met de verkenningen in huiselijke omstandigheden. Ik weet zeker, dat er van je foto's een aardig boekje te maken is met bijbehorende tekst. Prettige herfst en winter gewenst door jannie en rien vd hoek.

Nico Kwikkers

Beste Hans,
Met veel plezier heb ik veel van je reisverslagen en foto`s gelezen en gezien,het was heel leuk om zo erbij betrokken te zijn geweest met jouw belevenissen en avonturen die je samen met je hondje hebt meegemaakt.
Ik hoop dat als je weer terug gaat varen vanuit spanje je weer zo`n site opzet. Verder wens ik je veel landplezier toe en misschien tot de volgende reisverslagen.
Groet Nico Kwikkers.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!