Portimao

Het is vandaag zaterdag 28 juli 2012.

Vanochtend om 9.25 uur vertrokken vanuit de lagune van Alvor.

Deze keer niet naar Lagos maar naar Portimao.

Het was heerlijk weer, 24 graden met een licht zuiden windje de 5! mijl naar Portimao gezeild.

Ik heb besloten om deze zomer in de Algarve te blijven.

Dat wordt dus achter het anker genieten tot er weer een haven aan gedaan moet worden.

Drinkwater tanken is meestal de reden voor een haven bezoek.

Ik kan maximaal twaalf dagen buiten blijven en dan is de drinkwatertank leeg.

Inmiddels drie keer in de lagune van Alvor gelegen

Het is geen straf om daar te liggen, ik ken een aantal schepen die daar het hele seizoen blijven.

Dat is me echt te saai.

Behalve water is in Alvor alles te koop, er zijn twee supermarkten en heel veel restaurants.

Er komen veel toeristen vooral Nederlanders en Engelsen.

Portimao is een grote stad. vanaf zee zie hoge flatgebouwen boven de omliggende gebouwen uit steken.

De haven faciliteiten zijn goed. Maar de prijs is net zo hoog als de andere haven in de Algarve.

Dus we blijven hier 2 maximaal 3 nachten.

Rien v d hoek

Hoi Hans
We zijn sinds een week in Zwitserland en daar hebben we ook zo rond de 30 gr gehad. Vandaag veel regen en een stuk frisser. Je foto's zien er weer prima uit he? Puur genieten daar. Wij doen het hier ook nog wel een tijdje zonder boot dat gaat ook goed. Hou je taai. Groetjes jannie en rien.