Tomboy.reismee.nl

Van Vilamoura naar Alvor

Na drie nachten in Vilamoura, halve finales EK gekeken en twee maal naar de supermarkt, op 29 juni om 8.40 u vertrokken met bestemming de lagune van Alvor.

De NW wind was zeer veranderlijk, wat veel werk bezorgde, halverwege moest er een rif gestoken worden en liep de wind naar het westen zodat er gekruist moest worden.

We kwamen een uur voor laagwater aan.

Een klein beetje tegen stroom leek mij niet verkeerd, de vorige keer dat ik hier binnen liep ging het allemaal te snel met de vloedstroom achter met als gevolg twee maal aan de grond.

De grote vraag is dan staat er nu genoeg water???

Heel langzaam varen we de lagune binnen, door de tegenstroom gaat dit perfect!!

Het water is heel helder en ik kan goed zien waar de banken zich bevinden.

Ik kan het track van vorig jaar goed als leidraad gebruiken maar de dieptemeter is toch de 'baas'.

1.80 is de minste diepte die ik tegen kom, toch ruim 30 cm over!

De afstand Vilamoura Alvor is plm 25 mijl, we varen 35 mijl ivm het gedeeltelijke kruisrak.

Vertrek: 8.40 u Aankomst 16.45 u motor 1.5 h.

Reacties

Reacties

Thea

Prachtige foto's Hans! Wat is een kruisrak??
gr. Thea

Hans

Hallo Thea,
Wat een snelle reactie.
Het laveren met een zeilboot wordt ook wel kruisen genoemd.
Een kruisrak is gewoon laveren.
Goede reis!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!