Tomboy.reismee.nl

naar Vilamoura

Omdiverse reden en bleven we tot en met 19 juni in Ayamonte plakken.

Op 20 juni naar Faro gevaren en in de kom voor anker gegaan.

Hier ontdekte ik een plas water onder de motor. Alles na gekeken maar kon niets verdachts ontdekken. Toen ben ik er vanuit gegaan dat een puts water via het motorluik naar binnen was gekomen.

Het is best mooi daar maar het is wel onrustig.

Je ligt daar vlak voor de start en landingbaan van vliegveld Faro, op zich is dat niet o erg want ‘snacht wordt er niet gevlogen, maar het kanaal van de motorboot haven komt uit op de kom n de rondvaart boten varen er ook valk voorbij. Dan is er nog tot diep in de nacht een mega geluidsinstallatie met diverse akoestische versnaperingen zal ik het maar noemen.

Zaterdagavond had ik er genoeg van en besloot om op zondag 24 juni naar de lagune van Culatra te varen.

Hier aangekomen ontdekte ik weer een plas water onder de motor.

Na enig speurwerk bleek dat de seal van de koelwaterpomp de boosdoener was.

Deze zou dus asap vervangen moeten worden.

Bij Culatra lig je echt perfect, Alvor is echter mijn favoriete stek en daar gaan we ook nog langs.

Voor dinsdag 26 juni was de windvoorspelling O ¾ dat kwam goed uit want er zijn daar ten westen van de lagune van Culatra twee Volvo Penta agenten nl een in Vilamoura en een in Albufeira.

Van de agent in Albufeira staat in de Imray gids het e-mail adres dus op zondagavond een e-mail gestuurd.

Toen ik op dinsdag morgen nog geen antwoord had ontvangen, heb ik besloten naar Vilamoura te varen. Na alle formaliteiten in het haven kantoor vervuld te hebben, spoedde ik me naar de Volvo agent.

Ik werd meest vriendelijk ontvangen door Antonio Murta, ik kon mijn pomp bij hem brengen en indien ik dat wilde kon een monteur de pomp komen demonteren.

Ik zei hem dat ik dat pompje zelf wel kon verwijderen en na 15 minuten stond ik weer naast hem met de pomp. Kom om 17.00 uur maar terug dan is hij klaar zei Antonio.

Na montage van de gerepareerde pomp kon ik naar mijn toegewezen box varen.

Vanavond de wal op een visje eten en naar EK wedstrijd Spanje -Portugal kijken.

Dat wordt bloed aan de bal, de verhoudingen tussen Spanje en Portugal zijn nog steeds slecht.

Ik vind het Portugese volk heel vriendelijk en beleefd.

Nog even over het weer, mooi zonnig weer met temperaturen rond de 28 graden.

Reacties

Reacties

Rien vd hoek

Hoi Hans
Dat was gelukkig snel opgelost. Staat de politie nog steeds met geweren voor het havenkantoor op de steiger?
Heb daar een paar goede restaurants ervaren langs de haven. Veel plezier Van de stad zelf heb ik niet veel kunnen zien het was wel erg druk. Leuk weer wat van je te horen. Gr Rien vd Hoek

Hans

Hoy Rien,
Geen politie, veel mensen op de been tot 24.00 uur.
Gezellige boel.

René

Hai Hans,

Hopenlijk is alles weer waterdicht bij jullie! Waar zitten jullie momenteel?

Gr René

Hans

Hoy René,
Alle waterstromen zijn weer onder controle.
We liggen in Alvor zoals je kunt lezen in mijn nieuwe verslag.
Gr.Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!