Tomboy.reismee.nl

Van Chipiona terug naar Ayamonte

In mijn vorige verslag wilde ik niet te lang ingaan op de fietsen diefstal.

Gezien de reacties hier op ( bedankt Paul, John en Gerda en Rien) toch nog even.

Ik kon in Gelves nog dezelfde dag, 7 mei, een nieuwe vouwfiets kopen bij Decathion.

De fiets is werkelijk van top kwaliteit met veel rvs en zwaar geanodiseerd aluminium. (350€)

De diefstal is gerapporteerd bij de FBTO, zij eisen een proces verbaal.

Daar voor ben ik vanuit Chipiona terug gereisd met de bus naar een bloed heet Sevilla.

Hoe dat daar ging is een verhaal apart.

Op maandag 14 mei vertrokken uit Chipiona met een mooi noordoosten windje en een strak blauwe hemel.

De eerste 25 mijl zijn als uit zeilers droom, daarna wordt het minder de wind viel af en toe weg en draaide naar het westen.

Voor de Guardiana trok hij plotseling weer aan en konden we de laatste mijlen weer zeilen.

Zo'n beetje halverwege de tocht, hoorde ik een oproep via de marifoon: ‘Dit is German war ship Hesse calling the sailingship in position ........' de positie ging een beetje verloren.

Na zoveel films, boeken en Play station over WO2 krijg ik ineens een raar gevoel over me. DUITS OORLOG SCHIP IN DE BUURT!!! Waar zijn de geallieerden?? Is het hier diep genoeg om te duiken? Dive, dive, dive ohh nee dit is geen duikboot.

Ik schrijf mijn positie op zodat ik bij de volgende oproep snel kan controleren.

Even later riep het Duitse schip weer naar die zeilboot, de operator sprak perfect Engels met slechts een heel licht Duits accent.

Ze zaten ruim 60 mijl ten zuiden van de Tomboy. Gelukkig geen internationaal conflict.

Vertrek: 7.30 Chipiona Aankomst 18.30 Ayamonte trip: 48 mijl motor: 5.7 uur

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!