Tomboy.reismee.nl

Van Gelves naar Chipiona

Op maandag 7 mei wilde ik nog een keer naar Sevilla fietsen om de kathedraal van binnen te bekijken.

Daarom kon ik Pukkie niet mee nemen, zij moest aan boord blijven.

Dat vond ik heel vervelend maar het kon even niet anders, een grote teil met water klaar gezet zodat ze in ieder geval niet van dorst om zou komen mocht er iets met mij gebeuren.

Dus ik fietste op mijn mooie Dahon vouwfiets naar de kathedraal van Sevilla en zette hem goed vast aan een dikke paal naast de kathedraal.

Ik denk dat ik na 1 a 1.5 uur terug kwam.... Fiets weg, het slot zat nog netjes en onbeschadigd om de paal.

Ik moest onmiddellijk aan Pukkie denken, hoe kom ik binnen redelijke tijd weer terug in de haven van Gelves, 75 minuten fietsen dat loop je zo maar niet even.

Er rijd wel een bus maar ik had er geen idee van waar die stopte.

Gelukkig kon ik met de metro naar San Juan de Aznalfarache en hier vandaan was het nog een halfuurtje lopen.

Er was warm weer voorspeld en ik had er de pest in, gelijk bij het havenkantoor betaald en op dinsdag 8 mei om 09.15 uur tijdens hoog water vertrokken.

De rivier op naar Sevilla kan in een tij, terug kun je het beste in twee keer doen of je moet een stuk tegen de stroom in varen.

Ik had van George (van de Celtic Warrior) gehoord dat hij ankerde bij de ‘storks' ooievaren dus.

Inderdaad had ik deze plek als gezien toen ik naar boven voer.

Volgens de gps was dit ook precies halverwege.

Om 13.50 uur op deze plaats het anker laten zakken.

Genoten van het uitzicht en de zonsondergang.

Vertrek: 9.15 , Aankomst: 13.50, log: 25 mijl, motor: 4.6 uur

Op woensdag 9 mei op de kentering om 9.30 u ankerop gegaan.

Zowaar met een stevig windje uit het Oosten kunnen we bijna tot aan Chipiona zeilen.

In de haven is het ondanks de wind erg warm.

Vertrek: 9.30, Aankomst: 13.30 log: 25 mijl motor: 0.6 uur

Reacties

Reacties

Paul

Heel erg vervelend wat betreft de diefstal van je fiets!
Heb je er nog aan gedacht het te claimen op je reisverzekering? De Ohra bijv. heeft een bedrag van 350,= op zijn permanente reisverzekering.

jlvdhave@gmail.com

Hallo Hans,

Dat is nou sneu om te lezen dat ze in Sevilla je mooie vouwfiets hebben gestolen. Ik ben bang dat daar zelfs de dikste hangsloten en kettingen geen soelaas bieden! Kon je geen Spaanse fiets "teruglezen"? (Misschien zat er nog een fietsverzekering op?) Op Koninginnedag s'middags in Oud-
Beijerland geweest, daar speelde een gitaarband uit de jaren '60. Het waren The Lonely Boys, ze komen ook oor-
spronkelijk uit Oud-B. Het Nederlandse weer is ook opge-
knapt, zon en Bft.3 - 4, alleen duurt dit heel kort t/m a.s. dinsdag. Gerda en ik wensen jou en Pukkie verder een aangename zeiltocht en behouden vaart toe.

Groeten,
John & Gerda van der Have
z.s. Zeevalk

Rienvdhoek@gmail.com

Ja Hans, dat zal wel even een domper op de feestvreugde
Geweest zijn. Meestal liggen de havens niet voor de deur van een super en dan is een fiets een uitkomst. Ook als er diesel gehaald moet worden. Dat verhaal van de reisverzekering zou ik zeker even napluizen. Je hebt dan wel niet gelijk een fiets maar misschien wel een flinke tegemoetkoming voor een andere fiets. We wensen je de volgende keer meer geluk. Gr Jnnie en Rien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!