Tomboy.reismee.nl

Van Magazon naar Chipiona

Ik wilde zo snel mogelijk weg uit Magazon, ongezellig en uitgestorven.

Voor zaterdag en zondag 28 en 29 april werd er erg slecht weer voorspeld.

Voor vrijdag de 27e wat lichte regen en een van noord naar west draaiende wind plm 3 Bf.

Dus op vrijdagmorgen om 9.45 u naar de wachtsteiger gevaren en de geleende stekker ingeleverd en het havengeld betaald.

Dit kostte bij elkaar meer dan 20 minuten.

Om 10.20 uitgevaren, het regende en er was weinig wind, dus het grootzeil getrokken en op de motor, flink uit de kust gevaren voor we koers konden zetten naar Chipiona .

Na de middag brak de lucht open en er stak een briesje op.

Om 14.00 uur kan de motor definitief uit en zeilden we naar Chipiona.

Op het havenkantoor werd ik vriendelijk en efficiënt geholpen en mocht zelfs kiezen waar ik wilde liggen.

Ik had het gelijk naar mijn zin, een internet café op de haven en een gezellige drukke stad met veel terrasjes en winkels.

Vertrek:10.20, Aankomst:17.25, log 31 mijl, motor 3.5 uur.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!