Tomboy.reismee.nl

2012 in Ayamonte

Ik vloog op 31 January terug naar Faro.

Het uitzicht over de spierwitte wolken was fantastisch.

We hebben een plaatsje bij het raam en de plaats naast me is weer leeg.

Ik denk dat de vliegmaatschappij dat zo regelt, om de kans op klachten zo klein mogelijk te maken.

Pukkie is ook al wat gewend aan het vliegen , op de heen weg was ze een halfuur in de weer, nu was ze snel rustig.

Het is nu 16 feb. En er is in de tijd dat ik weer hier ben nauwelijks een wolkje aan de hemel geweest.

In Portugal hoorde ik van vakantiegangers dat er problemen zijn met de water voorziening. Het heeft in maanden nauwelijks geregend.

Hier in Spanje lijkt het wel goed te gaan met de water voorziening, er wordt druk gesproeid door de gemeente.

Het weer is stabiel met veel zon en dikwijls een koude Noorden wind, de nachten zij nog steeds behoorlijk koud.

Ik ben het lijstje 'nog te doen ' aan het afwerken.

Zoals bv het reddingsvlot dat weer gekeurd moest worden.

Het kwam goed uit dat het vlot van René en Anneke ook aan de keuring toe was. Zo maakten we een afspraak voor het keuren van twee vlotten in Portugal.

Omdat zij met de auto gekomen zijn is het vervoer naar Portimao geen probleem.

Morgen gaan we de vlotten ophalen.

We zijn ook nog naar Faro gereden om de werf van Bruce te bezoeken daar staat een kennis van René en Anneke en een wederzijdse kennis die ook Bruce heet.

Het was een hartelijk weerzien.

Ook de werf eigenaar ( Bruce) even aangesproken, ik wil daar begin April een week de kant op.

Dat was OK voor Bruce, ik zal hem bellen voor dat ik hier uit Ayamonte vertrek.

Toen we de vlotten vorige week afgeleverd hadden zijn we langs de boulevard van Portimao gewandeld en natuurlijk op een terras terecht gekomen. De kaart gaf uitzicht op een aantal visgerechten dit was te verleidelijk.

René had de laatste dorade dus ging ik voor een tong, Anneke nam iets van omelet.

Het smaakte opper best, moet je voorstellen: uitzicht over een spier wit strand prachtige blauwe zee en heerlijk aangewarmd door het zonnetje.

We hebben al afgesproken dat we morgen weer daar gaan eten, ik denk dat René en Anneke nu ook voor de tong gaan. En de prijs is voor Nederlandse begrippen een lachertje 12€ .

Ik heb op Youtube een stukje video gezet van vorig jaar, mijn kanaal heet: MrTomboy410.

De hartelijke groeten aan al mijn volgers. Hans

Reacties

Reacties

Nico Kwikkers

Hans,
Leuk dat je weer in de lucht bent en dat je weer in de buurt van het water bent. Ik ben ook weer benieuwd naar het vervolg van je belevenissen. Leuk om te vertellen is dat mijn vrouw ook plezier beleeft aan jouw reis. Het is n.l. zo dat zij een foto van de zonsondergang te Olhao heeft nageschilderd, die dus nu bij ons in de huiskamer hangt te pronken. Je ziet we leven met je mee. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je nog even in Spanje blijft voor onderhoud, we wensen je veel plezier en kijken uit naar je volgende verhaal en je foto`s. Groet Nico Kwikkers.

John L. van der Have

Hoi Hans,
Weer lekker om in het zonnige zuiden te vertoeven! Heb je precies de "ijstijd" gemist hier in Holland. Gerda en ik zijn nog een aantal malen wezen schaatsen. Jammer genoeg heeft Gerda tijdens de laatste schaatstocht, haar rechter pols gebroken! Dat betekent 6 weken gips, met alle nadelen van dien! Hoe was het met de Tomboy? Alles in orde? Prettige tijd verder, daar in Spanje.

Groeten,
John & Gerda.

Rien vd Hoek

Hallo Hans
Leuk weer van je te horen. Heb je filmpjes ook gezien. Was met de boot alles nog in orde ? We blijven je volgen en zijn nieuwsgierig naar je volgende plannen. We wensen je nog een fijne tijd in Spanje. Groetjes Jannie en Rien.

François Le Petit

Hi Hans,

Could you explain in an understandable language ;-), what are your plans for 2012?

CU
François

theo kerklaan

Hoi Hans. Door familieomstandigheden ben ik 6 maanden uit de running geweest en heb je gemist in je verlof in OB.Samen met Bernard hadden we nog over je reis willen bijpraten.Doch je zit alweer in Ayamonte en maakt alweer nieuwe reisplannen. Ik ga je zeker volgen met je avonturen op je prachtige site.Wens je goede vaart.

René

Hai Hans,

Is het nog een beetje uit te houden daar? Het voorjaar is hier uitgebroken maar geef mij toch maar Ayamonte. Met Pukkie alles wel? Ben je nog op de Dushi geweest? We benijden jullie hoor, maar niet lang meer. Nog FF

Hans

Voor alle reacties BEDANKT.

Nico: Leuk te horen.
John en Gerda: Met de Tomboy alles OK, het teak aan dek heeft erg te lijden van de zon.
Rien en Jannie: zie boven.
François: I'll send you an Email.
René:Prima weer. Dushi is OK ga na het weekend binnen kijken.
Pukkie is weer gewend aan jullie afwezigheid.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!