Tomboy.reismee.nl

Verblijf in Ayamonte

Het is nu woensdag 26 oktober 20.30 uur.

Het regent en het stormt, dit zou in Nederland kunnen zijn, alleende temperatuur ishier nog 20 graden.

We hebben een onstuimige periode, was de week dat Elles met de kinderen hier was fantastisch (van 14 t/m 20 oktober),

Zij waren net op tijd terug naar Nederland, zondagnacht de 23e stormde het. Op de haven hadden we 45 knopen wind en het dak van de aankomsthal op het vliegveld van Faro stortte gedeeltelijk in. De perioden van regenen wind zijn kort, de lucht trekt snel open en dan kun je weer heerlijk in de zon zitten. Dit is iets dat je in de zomer wel uit je hoofd laat want dan is het veelste heet.

Op het plein tegenover de haven zit een chinees restaurant met een uitmuntende keuken.

Ook de bediening is prima, deze bediening wordt verzorgd door een jonge chinees van een jaar of 25.

We moeten hem James noemen omdat zijn werkelijke naam niet uit te spreken is.

Hij is de vriendelijkheid zelve, om een voorbeeld te noemen.

Hij regelde een paar witte boterhammen met jam voor Sander. Alles wordt geserveerd met een glimlach en pretoogjes.

De meeste overwinteraars zijn al naar huis, vandaag zij René en Anneke ook vertrokken dit geeft een heel leeg gevoel. Mijn beide Engelse buurmannen zijn ook naar hun eiland terug.

Voorlopig is het hier best uit te houden, ik hoop dat het weer snel op knapt, dan is er zat te beleven.

Je kunt hier heerlijk fietsen en zoals ik al eerder schreef een levendige stad, eind november komen Elles en Michel nog een paar dagen.

Daarna ga ik pas denken over een terug keer naar Nederland!

Reacties

Reacties

Rien v d Hoek

Jammer van het slechte weer Hans. Wel prettig, dat de temperatuur redelijk is. Jammer voor je dat de buren weg zijn. Je mist dan toch wat aanspraak denk ik. Wat wel weer fijn is, dat er regelmatig familie over komt. Verder wens ik je nog een fijne periode daar en tot horens. Gr Rien

jlvdhave@gmail.com

Hallo Hans,
Gerda en ik hebben tot nu toe met bewondering je reisver-
slagen en foto's gevolgd. We vinden het buitengewoon knap dat je als "solo" zeiler, samen met Pukkie zover bent gekomen! Wij hebben aan Mont Gordo en Ayamonte goede herinneringen, vanwege de eerdere vakanties die we in Portugal hebben doorgebracht. Zolang het goed weer blijft en je nog geen heimwee hebt naar Nederland, nog lekker de maand november daar blijven genieten!

Groeten,
John en Gerda
z.s. Zeevalk

N.Kwikkers

Hans als ik jou was zou ik lekker de winter lekker overblijven in het toch iets warmere zuiden en dan pas over terugkeren gaan nadenken. Als Michel eind november bij je op visite komt wil je hem dan van mij de groeten doen, hij weet zich mij vast nog wel te herinneren vanuit de tijd bij AEGON. Bij voorbaat dank.
Hartelijke groet, en het ga je goed.
Nico Kwikkers.

Arie Hol.

Hoi Hans, tijdje je verhalen gemist. Na mijn verhuizing en problemen met m'n email nu weer bij de mensen. Via doorloggen op een oud verhaal alles weer bij kunnen lezen.
Mooie reis en fijn dat je je doel hebt berijkt en nu kan genieten van de omgeving en straks weer van Elles en Michel. Groetjes en mogelijk snel weer eens tot ziens, Arie.

François Le Petit

Hi Hans,

How are you doing, it seems not too bad...
Lucky man, close to Seville!
CU!

François

Huib Boender

Hallo Hans,

Hoe is het nu met je? Nog steeds naar je zin?
Je reisverslagen heb ik steeds gevolgd. Wel leuk, ook voor een niet zeiler,
te lezen wat je zoal meemaakt.
Maken Pukkie en de boot het ook goed?
Hier gaat alles zo zijn gangetje. Eigenlijk is er niets bijzonders te melden.
Sandy heeft wat ouderdomskwaaltjes, maar gelukkig niets verontrustends.
Met Hannie en mij is alles nog steeds hetzelfde.
Hans, voor de Stichting Uitpad ga ik in december weer alles voor het
nieuwe jaar op de rit zetten. Niet zoveel bijzonders hoor, maar is er
iemand die mij de meterstand van jouw box kan doorgeven.
Als het even kan hoor ik dat dan van je.
Veel plezier nog daar en mooi weer.

Groet,
Huib Boender.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!