Tomboy.reismee.nl

Ayamonte

Op zaterdag 1 oktober begint het laagseizoen en ook mijn 6 maanden periode te Ayamonte.

Het leek me een goed idee om op die datum in Ayamonte te zijn.

Zo dachten er meer, Bruce waar ik al enkele weken mee om ga vertrekt ook, en nog drie andere Engelse schepen, een hele uittocht dus. Het is om 9 uur hoog water dus omstreeks die tijd moeten we gaan.

Wij vertrokken, iets na de groep, om 9.20 uur, ik nam niet eens de moeite om de huiken van de zeilen te halen er stond heel weinig wind en bij de kust zou hij uit het zuiden komen.

Aankomst Ayamonte 12.30.

Het is nu woensdag 12 oktober 2011, we liggen dus 12 dagen in Ayamonte.

Het is steeds prachtig weer met middagtemperaturen van soms tegen de 30 graden.

Het is dan zaak om uit de zon te blijven en in de schaduw op een terrasje of op de boot te genieten.

Op 10 okt. gingen we met René en Anneke op de fiets naar het strand. We hebben gezwommen het water was heeerlijk. Daarna heeft René mij geleerd hoe je sardines eet.

René en Anneke ken ik sinds 31 mei 2009, zij hebben vroeger ook een Monsun gehad maar nu varen ze in een HR 34. Dat de Monsun nog steeds een warm plekje in hun zeilershart heeft kun je merken als ze aan boord van de Tomboy zijn.

Op dinsdag 11 oktober ben ik met de veerboot naar Vila Real gevaren en daar de markt bekeken.

Dat het vermoeiende dagen zijn voor de standhouders kun je wel zien.

Toen door gefietst naar Monte Gordo en daar wat rond gekeken en op een terrasje wat gegeten.

Elles (mijn dochter) heeft hier een hotel geboekt en komt dus vrijdag met haar kinderen deze kant op!!!

Daar kijk ik wel naar uit.

Reacties

Reacties

Rien vd hoek

Leuk om te lezen, dat je daar niet aan het vereenzamen bent. Geniet van de vis het weer en van het gezelschap van je dochter. Gr Rien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!