Naar Pomarao

Op zondag 25 september vertrokken naar Pomarao. Het is slechts 7 mijl en we gingen op advies, drie uur voor hoog water weg. Dan heb je natuurlijk stroom mee en er is overal voldoende water, dit volgens George die dit stuk meerdere malen heeft gevaren.

De rivier is soms smal met hoge stroom snelheden en soms breed waar de stroom veel minder is.

Gemiddeld hadden we 2 mijl/uur stroom mee. We gingen voor anker in de buurt van de steigers die helaas bezet waren.

Pomarao is een oud mijnbouw dorp met pak weg 80 huizen en twee cafés. De mijn is de vorige eeuw gesloten en hiermee ook de economische vooruitzichten.

Met de bouw van drie pontons hoopt men in de toeristische sector wat vooruitgang te boeken.

Hier tussen de heuvels is het zeer warm met uitschieters van 31 graden.

Op woensdag 28 september voeren we weer terug naar Alcoutim.

Het was om 6.30 uur hoog water, we moesten dus vroeg op staan.

In het donker met een zaklamp Pukkie uitgelaten en om 7.50 uur vertrokken.

De zon was nog niet op maar er was al voldoende licht om veilig te kunnen varen.

Met de op komende zon een paar mooie foto's kunnen maken.

Aankomst in Alcoutim 9.45 uur.