Tomboy.reismee.nl

Tocht over de Guardiana rivier

De was kon ik op zaterdagmorgen 16 september ophalen, zelfs de waszak hadden ze mee gewassen alles netjes verzorgd.

Op zaterdag 17 september om 12.30 bij laagwater ut Ayamonte vertrokken.

We varen samen met Bruce die ik op zaterdag in Ayamonte hielp bij het afmeren van zijn boot.

Dus met de vloedstroom achter en de motor op een laag toerental de rivier op.

Het is puur genieten van de prachtige uitzichten. Halverwege de middag stak er een zuiden wind op zodat we de laatste mijlen hebben kunnen zeilen

Op aanraden van Bruce stoppen we bij Foz De Odeleite en gaan hier om 15.15 voor anker. Er is hier een steiger, ik heb nog gekeken of de Tomboy tussen twee afgemeerde schepen paste en misschien kon hij er wel net tussen maar met de sterke stroom en de wervelingen rond de ponton vond ik het te link en ben toch maar voor anker gegaan.

Op zondagmiddag gewacht op de kentering en vertrokken om 15.15. De wind was inmiddels naar het noorden gedraaid dus tegen wind.

Steeds de dieptemeter in de gaten houdend was het geen moeilijke trip.

Je kunt mooi zien hoe de buitenbochten door de stroom diep uitgesleten zijn. Op de plaatsen waar een zijriviertje uitmond is er soms een zandbank.

Deze banken worden netjes gemarkeerd met een boei.

Ook op dit traject geen problemen ondervonden. Om 18.00 uur komen we aan in Alcoutim.

De steigers zijn bezet zodat we ook hier moeten ankeren.

Op dinsdag de 20e zijn er twee plaatsen vrij en kunnen we aan de ponton liggen.

Het weer is steeds prachtig, alleen de nachten en de vroege ochtenden zijn fris, zo'n graad of 15, maar zodra de zon wat hoger staat is het al snel zeer aangenaam.

De temperatuur komt in de middag rond de 28 graden.

Het is heel gezellig hier, veel mensen komen naar de steiger voor water of boodschappen en de meeste nemen de tijd voor een praatje.

Ik wil hier blijven tot zondag en dan verder de rivier op naar Pomarao.

elles

ola dit ziet er ook weer leuk uit. Ik ben met henny en de kids een weekendje weg gew hele weken werken:-)
grz Elles

elles

zie dat mn berichtje niet helemaal goed is. We zijn lekker weg geweest met mooi weer. enne nog 2 hele weken werken xie je

michel

28 graden, om gek van te worden..

ps. Afgelopen weekend naar Tallin en Helsinki geweest. \
gr Michel