Tomboy.reismee.nl

Van de Sagres baai naar Lagos

We bleven twee nachten in de baai.

Op maandag 22 augustus om 11.30 vertrokken.

De wind nog steeds noord 5 bf en een blauwe lucht.

We varen nu in oostelijke richting dus halver wind. De halve Genua is voldoende om tussen de 4 en 5 knopen te varen. Vlak voor de ponta da Piedade staat een flinke heuvel aan de kust deze nam alle wind weg.

Ik start de motor om achter de heuvel vandaan te komen en zet gelijk het grootzeil met het 1e rif.

Bij ponta da Piedade moeten we bakboord uit en daar heeft de wind weer vrij spel.

Onder een flinke helling varen we met een noodgang naar de pieren van Lagos.

De rots partijen die we passeren zien er geweldig uit, de kleuren en de vormen met diepe kloven en gangen echt prachtig.

Voor de pieren snel afgetuigd en de willen plus de landvasten klaar gelegd.

Er volgt een lang en smal kanaal waarna voor de voetbrug een meldsteiger is, alwaar de formaliteiten worden afgewerkt.

Hierna draaien ze de brug open en kun je naar de toegewezen plaats varen.

Vertrek: 11.30 Aankomst 15.15 log: 17 mijl motoruren: 1 uur.

rien vd hoek

Dat was een kort snel tochtje. Mooi he die rotsen met die bogen. Er kan daar wel een flinke deining staan op sommige momenten. Wij hebben daar met de rubberboot tussendoor gevaren. Hier vandaan kan je met de bus naar cabo sao vicente. Toen of dat nog zo is weet ik uiteraard niet. Veel plezier en groetjes van jannie en rien

henny

Erg leuk cabo sao vincente oftewel het einde van de wereld toch... Zijn wij ook geweest. Neem ook je tijd om wat te zien daar, is er erg mooi...
Dikke kus van ons allemaal.X

Anneke en René

Het duurt toch nog even tot wij ons tegemoet kunnen komen. De volgende week hangen wij nog in Marina del Este. De motor is gedeeldelijk uit elkaar gehaald en meegenomen. Wij balen vreselijk.
Maar ga jij genieten van de mooie kust. Wij hopen toch nog naar Culatra te kunnen zeilen. Liefs, Anneke