Tomboy.reismee.nl

Van Setubal naar Sines

Op dinsdag 16 augustus om 8 uur vertrokken we uit de Troia marina Setubal en ik hoop hier nooit meer terug te komen.

Na twee uurtjes motoren vonden we wat wind, in de loop van de dag ging het steeds beter, en hadden we een heerlijke zeildag met gematigde temperatuur van 22 graden.

's Middags was de groep van vijf solozeilers weer compleet in de haven van Sines.

We hebben gezamenlijk gegeten in een klein restaurantje en hadden een gezellige avond.

Vooral David, hij is een Engelsman van ongeveer mijn leeftijd, imiteerde enkele voorvallen uit zijn zeilers bestaan, met de allure van een ras toneelspeler.

Dat zie je vaak met Engelse mensen.

Op de 18e gaan ze verder en ik blijf nog even, ik zal ze missen.

Sines is een prima haven met goede voorzieningen, je ligt er goed beschermd met geen hinder van voorbij varende schepen. De jachthaven ligt in de industriehaven maar daar merk je weinig van.

Het wemelt er van de vis en het water is kristal helder.

De water temperatuur is 18 graden, in de Algarve zal dat wel een stuk aangenamer zijn.

Helaas heeft de jachthaven geen wifi dus voor internetten moet je naar boven in het dorp.

Het dorp bestaat uit witte huizen met nieuwbouw langs de randen.

Bovenop de heuvel staan flats in aanbouw.

Reacties

Reacties

elles

Hey leuk dat er zo veel solozeilers zijn. Je geeft aan dat ze vertrekken. Ik heb denk ik iets gemist. Is het een groepje solozeilers, of is iedereen apart en gaat iedereen nu zijn eigen weg weer varen?
Tot over 8 weken:-)
gr. Elles

Hans

Ieder gaat zijn eigen weg, komen elkaar dikwijls weer tegen. De meesten zijn opweg naar de med.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!