Tomboy.reismee.nl

Van Povoa de Varzim naar Leixoes

We hebben erg veel last van mist hier in de omgeving. Meestal trekt de mist op in de loop van de dag en soms blijft het gewoon de hele dag hangen.

Het plan is om op dinsdag 2 augustus te vertrekken als de mist is opgetrokken en dan naar Leixoes te varen.

De afstand is maar 12 mijl zodat eventueel nog in de namiddag vertrokken kan worden.

Ook wordt de te varen afstand naar de volgende haven (Figueria de Foz) bekort tot een aangename 61 mijl.

De zon brak door om 11.30 uur en de mist verdween.

Vertrek: 11.45

De wind was licht en uit het ZZW dus tegen.

Het was heer lijk op het water, we maakten een flinke slag de zee op en zochten de wind op.

Af en toe maakten we 3.5 mijl/uur en soms 2.

Het vistuig ging uit en we vingen een makreel, die kon mooi door de rijst.

Bij binnen komst werden we goed opgevangen.

Leixoes maakte een armoedige indruk.

In de haven lag ook de Joie de Vivre, dit was zo'n beetje de vijfde of zesde haven dat we elkaar ontmoeten.

Ik nodigde Steve en Terry uit om 's avonds langs te komen en we hadden een genoeglijke avond.

Om twee uur werd ik wakker door kei harde muziek met zeer zware bassen. Na een halfuur was ik het spuugzat, klom uit de kooi en keek door het schuifluik.

Het geluid kwam uit een Duits jacht schuin tegenover me.

De jongeren aan boord zijn duidelijk onder invloed en staan de dansen en gillen.

Ik scheen met mijn Mac-Lite en riep met een commando stem dat het afgelopen moest zijn!!

Op dat moment verscheen er het hoofd van een Fransman boven zijn dek en viel me bij.

De tekst die hij riep kon ik niet verstaan maar de toon was duidelijk.

De Duitsers verdwenen onderdeks met hun staat tussen de benen.

Bepaalde eigenschappen van een volk verloochenen zich niet

In de Reeds staat te lezen dat Leixoes een met olie vervuilde haven is. Dat is niet (meer) zo, het water is schoon.

Vertrek:11.45, Aankomst: 17.00, log: 17 Nm motor: 0.8 uur

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!