Tomboy.reismee.nl

Van Bayona naar Povoa de Varzim

Het was een prettig verblijf in Bayona, alleen de techniek is er wel primitief.

Dat geldt voor de douche's en de kantoor ruimte. De wifi deed het niet.

Het personeel was beleefd en behulpzaam.

De weersvooruitzichten voor zaterdag waren goed NW 3-5 bf dus vertrokken we om 7.30 uur naar Portugal!

Er stond nog weinig wind dus de motor moest voor de nodige snelheid zorgen, we hadden 52 mijl voor de boeg.

Op zee trok het snel dicht van de mist, je kon nog net de zon boven de wolken zien maar op het water zat het echt behoorlijk dicht.

Omdat de motor liep kon de radar gewoon in bedrijf blijven, zonder zorgen over het energie gebruik.

De stroom opname is 3.2 Amp dit niet echt veel maar in vergelijking met de rest is dit toch een zware jongen.

Rond 11 uur zie ik een echo recht achter ons.

Het verschil in snelheid was niet zo groot dat ik mij zorgen maakte en ik was ook wel benieuwd wat voor een schip daar aan kwam.

Na een paar minuten turend in de mist achter het schip en ja hoor daar was ie.

Een flinke catamaran, met Spaanse vlag, dook op hij verlegde zijn koers en liep ons voorbij.

Een op gestoken arm als groet en weg was hij.

Rond het middaguur lost de mist op en steekt er een bijna Westelijk windje op.

De laatste 25 mijl kunnen we zeilen, af en toe zakt de snelheid onder de drie knopen.

Dat is dan het sein om het vistuig uit te rollen.

Maar helaas ze wilden niet bijten , dus geen verse vis op tafel.

We sukkelen met een matig gangetje naar de haven.

Een groepje Engelsen die op de ponton stonden te kletsen pakken de lijnen van de boot en maken vast.

Dan zet de wind door en komt er toch nog een NW5, te laat voor ons.

's Avonds gaat het misten en de misthoorn op de pier loeit de hele nacht.

Vertrek 7.30 uur Aankomst: 19.30 uur motoruren 7.6 afstand 52 mijl.

michel, henny, martijn en wouter

jassas hier uit griekenland. We hebben wel wifi maar de e-mail doet het om een of andere reden niet. We volgen je dus hier ook op de voet, eh boot. Gaat lekker zo te horen en de foto's zien erg leuk uit. Wij hebben het hier ook prima naar ons zin. Hebben 3 dagen een auto gehad en het eiland rond getoerd. 35 graden gemiddeld, lekker eten, lekkere wijn/ouzo en vriendelijke mensen...(ook mooi vaarwater hier hoor) dikke kus van ons allemaal..