Tomboy.reismee.nl

Van Sanxenxo naar Bayona

Op woensdag 27 juli zeilden we van Sanxenxo naar Bayona.

De laatste ria van Noord Spanje is de ria de Vigo, in de monding van deze ria ligt Bayona.

Ik had het plan om vanuit Sanxenxo rechtstreeks naar Povoa de Varzim te varen.

De Luxemburgse schipper van de boot achter ons vertelde dat Bayona een bezoek zeker waard was.

Met een prachtig kasteel voor de haven en een mooie oude binnenstad.

Zo werd het doel voor woensdag Bayona.

Op donderdag de 26e liepen we in de hoofdstraat van Sanxenxo toen er door een vrouw iets werd geroepen, ik keek in haar richting en zag dat ze op mij afkwam.

Jij Hollandse man? Zei ze.

Ik zei, ja ik kom uit Holland,en toen kreeg ik het hele verhaal te horen .

Ze had in Nederland gewoond en gewerkt, nadat haar man was overleden was ze weer terug gegaan naar Spanje, maar ze miste Nederland wel.

Ik vroeg haar hoe dat ze mij herkende als een Nederlander. Ze zei jou T shirt en aan jou fiets.

Ik droeg toen mijn TOM TAILOR T shirt, hoe Nederlands is dat nou?? Mijn fiets is een Dahon, als het nou een Batavus was!

Het was toch leuk om even met die vrouw te spreken.

De eilanden voor de ingang van de ria lieten we links liggen zodat de te varen afstand op 23 mijl kwam.

Om 9.00 uur vertrokken uit Sanxenxo met heel weinig wind die ook nog uit verschillende richtingen kwam.

Met de hand sturend om elke zucht wind op te vangen deden we het eerste uur 2 mijl.

We hadden de tijd, immers de afstandwas zeer kort.

Zoals gebruikelijk de laatste tijd, wakkerde de wind daarna snel aan en werd het toch nog leuk op het water.

In Bayona goed ontvangen door een haven assistent en een goede ligplaats gekregen.

Inderdaad konden we vaststellen dat Bayona een pitstop zeker waard is.

Vertrek 09.00 uur aankomst 15.15 uur motor 0.7 uur

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!