Van Camarinas naar Portosin

We hadden een dip in het weer op woensdag 22 juli en donderdag 23 juli, veel regen en zuiden wind.

Voor vrijdag werd N4/5 voorspeld met mogelijk in de avond oplopend tot 6 Bf.

Het volgende doel is de ria de Ria de Muros. Volgens de Reeds is Portosin een moderne haven met alle voorzieningen. Daar zullen we dus heen varen.

Vertrokken om 8.10 u en treffen een rustige oceaan. Na de wind van gisteren zou je verwachten dat er grote golven zouden lopen.

We ronden Kaap Finisterre, niets bijzonders gewoon een heuvel. Dan zeilen we de Ria de Muros in.

Deze Ria is nog mooier dan de voorgaande, het ziet er net iets ruiger uit.

Hier begint de wind tegen te lopen en aan te wakkeren.

Ik trim het grootzeil vlak en zet het cunnighamhole op de giekhaak dit moet maar genoeg zijn.

Geen zin om voor dat laatste kleine stukje een rif te zetten.

We maken nog twee slagen en dan 2 mijl voor de haven vind ik het zat en start de motor.

Er wordt bij het binnenlopen een steiger aangewezen en er staat iemand klaar om te helpen met het afmeren.

Het waait inmiddels dik 5 Bf.

Al met al een leuke zeiltocht gemaakt.