Tomboy.reismee.nl

Van Gijon naar Ribadeo

Van Gijon naar Ribadeo.

Het is maandag 4 juli en ik lig bij de Club Nautico de Ribadeo.

Maar ik zal eerst nog even het verhaal doen van het Spaanse restaurant in Gijon

In Santander was het eten in het restaurant bij de haven niet zo'n succes zoals je hebt kunnen lezen.

Ik had mij voor genomen de volgende keer een echt restaurant te kiezen, maar de hond aan boord te laten doe ik liever niet. (tijdens de vaart heeft dat beest toch al zo weinig)

Er is in Gijon, vlak voor de haven een straatje met drie bar/restaurants, in het portaal van het restaurant met de rode gevel (te zien op de foto gezellig druk) zat een Jack Russel aan de riem.

Naar binnen gelopen en aan de bar, de waard gevraagd of dat hij Engels sprak, hij riep zijn vrouw erbij en we konden in elementair Engels met elkaar spreken.

‘De keuken gaat om 19.30 open en de hond mag mee, maar alleen beneden' zei ze.

Beneden is dus een bruin café met drie tafels in een hoek, ik vond dat best en zei tegen de vrouw dat ik 's avonds terug zou komen.

Die avond is zij er ook en ik word uitgebreid voorgelicht over de menukaart, Engels -Spaans worden boek erbij en zo kan ik kiezen uit wel 12 soorten vis.

Het wordt de gegrilde Bonito met aardappels en salade. De witte wijn kan per glas besteld worden.

De gegrilde Bonito smaakt prima, het vlees lijkt een beetje op Tonijn.

Pukkie wordt verwend door het dochtertje van de eigenaars met brokjes en omhelzingen.

Alles bij elkaar hadden we een heel gezellige avond.

Gisterenuit Gijon vertrokken (spreek uit giegon)om 7.20 uur. Er was Noorden wind kracht 3 voorspeld, jammer dat hij bijna de hele dag West was.

Om 17.00 uur draaide de wind iets naar het Noorden en kan er enige tijd gezeild worden, door de relatief grote afstand moet de motor er al weer snel bij. (anders wordt de vaartijd veel te lang)

Halverwege veranderd het landschap de bergen maken plaats voor een hoogvlakte en wat verder van zee liggen prachtig beboste heuvels.

Daarna varen we onze eerste Ria in. De Los Santos brug die beide oevers verbind is hoog genoeg, 32 meter. Het is een betonnen brug met een stalen constructie dat als een geraamte aan de onderkant van de brug zit.

Het was heerlijk op het water, half bewolkt met een redelijk vlakke zee en een frisse bries.

66 mijl gevaren in 14 uur, motoruren 13.

Reacties

Reacties

henny

Ziet er allemaal gaaf uit en klinkt erg leuk. Zou zo naar je toekomen als het kon :-) Martijn heeft de afscheidsmusical gehad en is basisschool af. Was allemaal erg leuk, na de vakantie krijgen we de dvd dus die kunnen we kijken als je weer in oud-beijerland bent. Martijn is nu op scoutingkamp. We zijn ook al aan het aftellen hoor voor onze vakantie!
Dikke kus, Michel, Henny, Martijn en Wouter

theo kerklaan

zit op het ogenblik op terschelling, lekker uitwaaien ,fietsen en zonnen. Volg je bijna dagelijks op internet en google, Had de volgende havens voor je geplanned - coruna-bajona-da foz-cascais-sines etc Maar het is beter dat je niet naar me luistert want je doet het perfect en ik bewonder je zeemanschap.leuke verslagen.

Paul

Groeten van Michelle en mij.
Wachten op een sms je om te kunnen Skypen.

Nico Kwikkers

Hans,
Allereerst een compliment voor de prachtige foto`s die je hebt meegestuurd, fantastisch om langs die mooie kusten te varen. Het was volgens mij wel een teleurstelling van die kleine visjes op je bord, dat is toch geen eten voor een zeeman, maar ja het gegrilde vlees in de volgende haven maakte weer een heleboel goed. Heel spannend om je avonturen te blijven volgen.Tot de volgende verhalen en foto`s. Groet en goede vaart.
Nico

elles

hey de omgeving gaat er steeds mooier uit zien. ik heb msn bij hotmail. zullen we eerdaags uitproberen of dat lukt?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!