Tomboy.reismee.nl

Van San Vicente de la Barquera naar Gijon

Na drie nachten in de baai van Vicente had ik het wel gezien.

De grootste handicap was wel een plek voor de bijboot.

Met de stroom voorziening ging het gelukkig goed, het zonnepaneel geeft voldoende energie voor mijn huishouden. Zelfs bij de regenachtige 28e juni.

De temperatuur van de koelkast gaat omhoog naar 7 a 8 graden en de verlichting bestaat uit LED's.

(het is een PV solar module van 50 Watt, gekocht bij Kok watersport)

Tijdens de vaart staat hij in de hondekooi als er geen 230 Vaanwezig is haak ik hem aan de zeerailing met twee carabijnhaken.

Op dinsdagavond de 28ebesloten te vertrekken en de wekker op 06.00 uur gezet.

Het vertrek gesteld op uiterlijk 07.50 dit was twee uur voor laagwater, later kon niet ivm met een ondiepte in het kanaal.

Eenmaal buiten stond er een wilde zee met weinig wind die van Noord naar Zuid wisselt.

Een paar keer de motor uitgezet maar elke keer moest hij weer bij omdat de wind weg viel.

Plotseling verschijnt er aan de horzon een merkwaardig natuur verschijnsel, dacht ik.

Een wolk die boven de horizon uit steekt.

De verrekijker erbij gepakt en dan is te zien dat de wolk zich splitst in twee waaiers van water.

Later komen we de dader tegen, waarschijnlijk op oefening geweest.

Eindelijk laat in de middag breekt de zon door en kwam er een NE door zetten en kunnen we zeilen.

Het gaat hard met die ruime wind en klokken nu en dan 6.5 knoop.

De aanloop naar Gijon kende ik natuurlijk niet en de golven beginnen flink op te lopen.

Ruim van te voren haal ik het grootzeil naar beneden zodat ik op mijn gemak de situatie ter plekke kan bekijken.

Het water blijkt diep genoeg en we lopen probleemloos om 20.00 uur Gijon binnen.

Onderweg:12,5 uur motor uren: 7,9

elles

hey mooie foto's. Op het journaal zeggen ze dat het warm is daar (30gr. +) Is het warm of is het wel uit te houden.
Met dit tempo ben je zo op je locatie:-)

Kids hebben na morgenochtend vrij:-) Weer blijft hier redelijk.

gr. Elles
nb kusje van zorb

john l. van der have

Hallo Hans,

Tot nu toe al jouw reisverslagen en foto's gelezen en bekeken. Je bent al een flink stuk gevorderd met de Toboy, en je hebt al aardig wat meegemaakt! Ik vind het knap dat je dat zo in eentje (en met Pukkie) allemaal voor elkaar krijgt! Het is inmiddels alweer 1 juli en begin juni j.l. ben ik ook toegetreden tot de club van AOW'ers en pensioengerechtigden. Het bevalt ons hier in jachthaven de Put uitstekend, vooral met zijn uitstekende voorzieningen. Het weer in Nederland gaat op en neer van bloedheet (30 gr.) met onweer (schade aan diverse apparatuur op de Putboten) tot en met harde wind, regen en terug naar 16 graden C.
Gisteravond is op het eiland Tiengemeten aan de oostzijde de herberg "Tiengemeten" voor de helft afgebrand. Kortsluiting en een rieten dak, dat wilde wel branden. Plus dat de aanrijtijd van de brandweer meer dan een half uur duurde, i.v.m. de oversteek met de veerpont! Verder geen bijzonderheden in de Hoeksche Waard. Gerda en ik wensen jou en Pukkie een goede "vervolg" reis langs Spanje/Portugal.

Groeten,
John & Gerda van der Have
Zuid-Beijerland

Hans

Nee Elles, het was koud.
Nauwelijks 15 graden in de ochtend, 's middags ongeveer 20.

Hans

John,
Gefeliciteerd met het bereiken van je 65e.
Bedankt voor je reactie.

Theo

Zaterdag 21.15 verbinding was erg slecht,begrijp dat je
morgen 3-7 vertrekt uit Gijon, waarheen ? Je gaat in
ieder geval als een "speer". Groetjes Theo en Tiny

Marc

Hoi Hans,

Wat ontzettend leuk dat je dit zo doet.
Je gaat inderdaad heel hard!

Stiekem zitten we hier mee te genieten...

Hartelijke groeten en hopelijk goed weer!

Huib Boender

Hallo Hans,
Leuk dat je iets hebt laten weten en dat we op je weblog kunnen lezen waar je bent en wat je zoal meemaakt.
Hier gaat alles zijn gangetje, dus geen bijzonderheden.
Van ons beiden de hartelijke groeten en een voorspoedige reis verder.
Hannie en Huib.