Van Camaret naar Loctudy

Op zondagmidag 22 mei vertrokken de meeste Franse passanten weer naar de thuishaven Brest.

Nu lagen er alleen Engelse een Ier en een Nederlander, de Tomboy.

Ik wil het nog even hebben over het bootje dat achter mij lag met een wel heel aparte naam voor Frankrijk.

Mijn Franse overburen dachten dat het een Bretonse naam was.

De eigenaar die later kwam hielp ons uit de droom.

Het bootje kwam oorsprokelijk uit Belgie en de Vlaamse eigenaar had deze naambedacht.

(zie foto)

Op disdag was het weer goedom de Raz de Sein te nemen.

Wind WNW 2/4 zonnig

Hier is voorzichtigheid geboden in dit beruchte vaarwater.

Bijna alle Engelse passanten hadden ook hier op gewacht.

De groep viel al snel uit elkaar 36 voeters 42 voeters, mijn 31 voeter was de kleinste.

Om 6.45 vertrokken 10 uur over 55 Nm gedaan met twee uur hulp van de motor omdat rond het middaguur de wind even wat minder was. Er liep een flinke deining maar toch leuk kunnen zeilen

thgeo kerklaan

Heb je site gevonden en ben van plan je vanaf heden nte volgen. Heb wel respect voor je onderneming , toch wel iets anders dan een beetje heen en weer varen op het haringvliet. Wens je goede vaart en goed weer.