Tomboy.reismee.nl

Van Granville naar St.Quay

Op woensdag 11 mei wil ik vertrekken naar St.Cast of St.Quay.

Hier van heeft St.Quay de voorkeur omdat ik daar een werf weet te liggen.

Ik heb ontdekt dat een van de scepterpotten van de zeerailing beschadigd is en die wil ik daar laten lassen. De afstand naat St. Quay is twee keer zo ver nl 28 voor St.Cast en 54 voor St.Quay.

De sill van Granville gaat om 11 uur open.

Ik vertrek om 12.30 uur dan is de sterkste tegenstroom wat afgenomen.

De wind is niet al te sterk uit het NW en dat is prima want de koers is pal west.

Zo om een uur of drie lopen we een mistbank in en de eerst nog aangename temperatuur daalt dramatisch.

Ik ga mij omkleden en even later kom ik weer aan dek, in vol winter ornaat.

Als ik in de buurt van St.Cast kom moet ik beslissen doorgaan of stoppen.

Het is al duidelijk dat doorgaan betekend dat het een latertje wordt.

Ik besluit door te gaan.

Uiteindelijk kom ik om 22.45 u aan in St.Quay in het donker, gelukkig ben ik bekend met de situatie en de kaartplotter isonder deze omstandigheden goud waard.

We maakten 52 Nm in ongeveer 10 uur dus 5,2 mijlgemiddeld per uur.

De wind was plm 3bf, op zichben ik niet ontevreden met deze cijfers.

Beter dan de vorige tocht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!