Tomboy.reismee.nl

De Race van Alderney

Gisteren, donderdag 5 mei,(dag 16)van Cherbourg naar Cateret gevaren.

Dan moet je door de beruchte Race van Alderney.

Hier komen stoomsterkten van 9 kopen voor.

Dus planning is weer erg belangrijk.Dit keer was het een eitje, met nagenoeg een vlakke zee.

Het doel was Cateret, de haven ligt iets buiten het dorp enbent echt buiten in de natuur.

Je kunt er naar binnen 2.5 uur voor tot 2.5 na hoog water.

Vorig jaar kwam ik veelste vroeg aan en moest 3 uur heen en weer varen voordat ik naar binnen kon.

Nu heb ik de bootde laatste mijlendoor de stroom laten voortbewegen, zodat ik precies op tijd voor de haven aankwam.

Reacties

Reacties

Jannie Bekkers

Hallo Hans,
Ik ben de vrouw van Rien v.d.Hoek en vindt het leuk om op deze manier je reis mee te maken.
Ik hoop dat het weer mee blijft werken.
En wat ik me afvraag hoe vindt Pukkie het als je een hele dag op zee ben?
Groetjes Jannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!