Tomboy.reismee.nl

Caleta de Velez

Het is vandaag 29 juli en ik moet mijn excuses maken omdat ik al die tijd sinds 14 juli niets meer heb geschreven. Het valt niet mee om met prachtig weer in de kajuit te gaan zitten. We hebben een rondje Ibiza gedaan en toen kreeg Wil de vraag of ze begin september in Nederland kon zijn voor de verkoop van haar huis. We hebben dit toe gezegd dus zijn we nu onderweg naar Faro, want daar wil ik deze winter de boot achter laten. Op donderdag 16 juli zijn we voor de oversteek terug naar het vaste land niet naar Denia gevaren maar naar Morayra en natuurlijk een visje gegeten aan het strand. Via Torrevieja en Mar Menor naar Cartagena gevaren waar we op zoek naar een ankerplaats iets ten westen een cala binnen liepen en we op een soort vuilnisbelt uit kwamen. Toen maar snel naar Cartagena gevaren. Via diverse plaatsen kwamen we op 25 juli aan bij cabo de Gata. Er stond een sterke deining, deze was te sterk om te blijven slapen, dus besloten we na een eenvoudige maaltijd door te varen naar Almerimar. Ik wilde Pukkie toch nog even uitlaten en roeide naar het strand, waar Pukkie en ik met heel veel geweld op het strand werden gesmeten. Gelukkig was alles heel en stond alleen de bijboot vol met water. Terug moest ik dat dus beter doen. Na een kwartiertje zette ik Puk in de boot en ging klaar staan voor vertrek. Ik startte en de derde golf die er aan kwam pakte me op en smeet me terug op het strand, waar ik samen met Puk over de kop sloeg en onder de boot terecht kwam. Gelukkig kwamen er twee sterke mannen die de boot en ons door de branding hielpen. We vertrokken daarna om 21.50 u en kwamen om 7.30 aan in Almerimar. Na twee andere ankerplaatsen kwamen we vanmiddag aan in Caleta de Valez. Helaas was er maar weinig wind, dus de hele weg de motor erbij aan gehad.

Reacties

Reacties

Ren vd hoek

Dat was dus even schrikken neem ik aan. Wij zijn met nog een paar putters met motorboten een tocht aan het maken door Drente Groningen en liggen nu ij Leeuwarden. En in tegenstelling tot jullie, hier kan je prima in de kajuit zitten want met zware regen en een temperatuur van 14 gr is het buiten niet lekker. Succes met de verkoop. Gr Jannie en Rien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!