Tomboy.reismee.nl

Start seizoen 2015

Start seizoen 2015.

Op 5 april 25, 2015 vlogen Pukkie en ik naar Faro met 40 kg ruimbagage. Op de taxi standplaats stond als eerste een stok oude Mercedes waar ik dus wel plaats in moest nemen. De chauffeur reed als een bezetene, dat nadeel heeft ook weer zijn voordeel want we stonden binnen een mum van tijd voor de werf van Bruce. Het was zondag en dan is de poort gesloten, het was even spannend of ik met mijn kaart de deur nog kon openen. Dat lukte gelukkig en zowaar men had een ladder klaar gezet zodat ik meteen aan boord van de Tomboy kon klimmen. Ik trof de boot in goede conditie aan geen schade of vochtige plekken. Ik had een paar extra karweitjes gepland, waar onder het monteren van een elektrisch toilet. Toen alle werkzaamheden gedaan waren kon de Tomboy het water in. Dat gebeurde op maandag 4 mei. Omdat de boei van Bruce vrij was kon ik daar gaan liggen. Nu kon ik op mijn gemak alles in orde maken voor de ontvangst van mijn vriendin Wil. Zij vloog op 10 mei naar Faro en ik haalde haar op bij de marina van Faro. Dit was een warm weerzien na 4 weken. We liggen nu (16 mei) in Vilamoura en hebben zo juist boodschappen gedaan. Ik vroeg aan Wil of ze het leuk zou vinden een stukje te schrijven op deze weblog en dat heeft ze gedaan. Ik neem hier haar tekst letterlijk over. Op zondag 10 mei vanaf zestienhoven vertrokken, op weg naar Faro, waar Hans op me wachtte. Was een fijn weerzien. Vervolgens met de rubberboot (en Pukkie) op weg naar de Tomboy, een stoere Hallberg Rassy. Verder die dag heerlijk rustig aan gedaan want we hadden beiden de laatste weken best veel werk verzet. 11 mei Na een heerlijk ontbijt naar de wal om Pukkie uit te laten, tijdens een mooie wandeling door het natuurgebied. Terug aan boord de boot wat leren kennen. Daarna met de bijboot naar Faro om de oude stad te bekijken. Prachtig! Heel bijzonder waren de ooievaarsnesten met jongen. 12 mei. Na de koffie, bij gunstig tij m’n eerste vaartocht op de Tomboy. We lagen aan een boei en daar stond best veel kracht op. Even ging het wat mis, doordat de lijn bij het loslaten zelf een halve steek veroorzaakte en weer vast kwam te zitten. Maar ook dat kwam goed en daarna gingen we, langs de moerassen op weg naar Culatra. Wat een schitterende ankerplaats! We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt langs het oceaanstrand. 13 mei. Nog op Culatra. We vermaken ons prima, met mooie wandelingen, o.a. naar de lagune, zwemmen een stukje tegen de stroom in en laten ons dan weer terug drijven. Lezen een beetje en luisteren wat naar muziek. Die avond zijn we gezellig uit eten geweest en keken vanaf ons plekje in het restaurant zo naar de Tomboy in de baai. Eén ding weet ik zeker: ik ga het deze zomer op dit schip en met haar fijne kapitein helemaal naar mij zin hebben! Dit is dus het verhaal van Wil. Het is de bedoeling om eerst een stukje Algarve te doen en daarna terug te naar de Middellandsezee. Wij zullen af en toe iets van ons laten horen

Reacties

Reacties

Nico Kwikkers (oud collega van Arie Hol)

Hans hardstikke leuk dat jij (jullie) weer in de lucht zijn. Ik zal de avonturen zeker weer met plezier gaan lezen. Wens jullie weer goede en veilige vaart toe.
hartelijke groet,
Nico.

Paul

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
Groeten uit Spijkenisse.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!